Hoppa till sidans innehåll

Schema för barnträningen/Schedule for children's training


Vecka 4: Tema basket och balans

lördagen kommer vi fokusera på olika basketrelaterade övningar på grundnivå
söndagen blir det mer fokus på hur vi förbättrar vår balans genom att bland annat träna gå balansgång på olika svårighetsgrader.

 

Vecka 5: Fredagen den 30/1 åker vi till basketföreningen BBK Playmaker för att prova-på sporten i ett redan aktivt lag. 

Under helgen fortsätter vi med Tema racketsport

Bland annat kommer vi fokusera på reaktionssnabbhet och bollkänsla och avsluta passet med badmintonspel på lördagen och tennis på söndagen.

 

Vecka 6: Tema pricksäkerhet

Denna helg fokuserar vi på att lära oss träffa rätt, träffa på olika avstånd och så lär vi oss att tolka distanser.

Därför börjar vi på lördagen med övningar inom detta tema innan vi testar oss själva i spökboll. På söndagen blir det basket på mer avancerad nivå.

 

Vecka 7: Denna vecka har vi temat Rörliga fötter

Under hela helgen kommer vi blanda dans med fotboll för att få ordning på våra fötter och se till att vi blir snabba, kan röra oss mycket smidigt åt olika håll och blir snabbare på att reagera.

 

Vecka 8: Den 17/2 kommer vi att prova på cirkus i Folkets Park.

Under helgen kommer vi att satsa på vighet, vilket blir Temat för denna helg.

Det innebär att vi under lördagen kommer ha olika former av gymnastiska övningar och sen på söndagen blir det Yoga.

 

Vecka 9: Tema vatten och näring
Denna vecka fokuserar vi på vad vi behöver äta för att orka träna, framför allt när vi har att göra med vatten (tex när vi simmar)
lördagen kommer vi därmed ha Matlagning och på söndagen simning.

Uppdaterad: 07 FEB 2015 10:38 Skribent: Céline Molin

Postadress:
Föreningen Let s Sport Girls - Korpen
Postia 2342
21413 Malmö

Kontakt:
Tel: +46724480138
E-post: This is a mailto link

Se all info